fråga

Anonym om 19102011:
när du opererade ditt knä, va hade du gjort då ? jag har också problem med mitt knä, knäskålen hoppar ur led men den hoppar alltid tillbaka men det tar så jävla sjuuuuukt! tack för ett svar :)
svar;
Nu skall du inte bli rädd eller något men jag had exakt samma sak, att knäskålen hoppa ur led men hoppa nog sen tillbaka..och jaa det tar jävla sjuukt, håller med dig! Men jag had haft de i nästan 5år före jag operera knäna första gången och det var pga att jag har för över rörliga leder och jag kan rör på min knäskåla för myki åt sidan och alla andra liknande ställe som armbågen, fingrarna osv...läkaren had aldrig sitt sådan överrörlighet förr sa han.
Vet ju int hur din knäskåla far ur led, eller i vilka situationer, men för mig var det i matcher då man skulle ta bort bollen eller om det kom en hård närkamp.. men det hände nog några gånger så att jag bara had all tyngd på ena benen så kuna knäskålan fara ur led om jag hade bene lite böjt...
Blev lite långt och råddigt, men jag hoppas du får reda vad du har i ditt knä och att inte du behöver opereras, det är absolut inte kul! Tips kan jag ge, trän upp dina framlår/baklår och ena muskeln på sidan nära knät, det fick jag som tips av läkaren aldra första gången men det fungerade inte för mig då jag är för överrörlig..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, min knäskål hoppar oftast ur led då jag spelar fotboll och svänger mig om för fort, springer åt sidan eller vinklar benet fel. Men den kan också hoppa ur led då jag är hemma och gör något fel med benet. Det tar så sjukt varje gång och jag börjar vara trött på det!

2011-10-19 @ 20:27:04
Postat av: svar;

joo jag kan förstå! Men om jag skulle va du sku jag fara ti en fysioterapeut så får di kolla upp det där, om du int ha varit redan.. för om de far allt för många gånger kanske de måst opereras...och att opereras e de fittigaste som finns, för mig iallafall! motivationen far bara då man måst va bort en längre tid!

2011-10-19 @ 20:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0