happy birthday

Gratulerar pappa idag, nästa sista dagen på 2012.
Nyårsfestandet är ännu oplanerat men får se vad man hittar på imorgon. 

winterland

 

merry chirstmas

Fick en väldigt bra start på dagen hos Victor, fick öppna mina julklappar där med och fick underbart fina klappar. Hemma hade julfeelisen börjat och julmaten doftade gudomligt. Fammo och faffa kom på mat och julklapparna man fick visade att man had varit snäll iår med. Nu är julen över och nästa år blir det samma julstress som iår. God jul allesammans!

end of the world...bullshit

Sista natten i Vörå, och imorgon får jag jullov. Skulle ha haft lyst att lämna hem redan idag men måst väl se julfests programen iår. Efter det måst jag en sväng till stan för julklapps handel och då tar jag en kaffe med Carolina också.

stress hit och dit

 Har försökt redigera utseende lite som man kanske märker och fick leidon efter en stund så låter det vara som det är nu över julen och kanske fixar till det sen.
Sista veckan i skolan före jullovet och själv stressar man ihjäl sig med prov, inlämnings uppgifter hit och dit, inga jul klappar är köpta ännu och det är inte många dagar kvar till julafton. Inte nog med det så har pojkvännen flyttat till Tornio och skall hockey där, men som tur kommer han hem på fredag och är förhoppningsvis hemma hela julen och kanske nyåret. Jag längtar bara att få sätta mig i bilen på fredag och köra hem och spendera lite över 2 veckors lov.
Vilken roman det  blev till slut..
 
 

14 december

Fredag igen, veckorna bara flyger förbi. Provperioden har börjat och jag har skrivit historia, vilket gick överraskande bra. Nästa vecka har jag modersmål och hälsokunskap, och sen är det bara 2 dagar kvar av denna period. Bara en vecka kvar tills man får packa väskan och njuta av några veckors jullov!!
Men om några timmar tar jag helg och imorgon blir det Tammerfors.

10 days


en lång helg

Länge sen sist, Mycket har hänt. Haft tre dagar skola. Sitt på en musikal. Finland fyllt 95år. Haft ledigt på fredag. Gått runt på stan.
Myst hemma. Varit på futsalturnering. Umgåtts med vänner. 
Morgondagen består av provläsning iallafall. 

4 december

 
Kvällen spenderades i övis gymnasie, med rysningar och glatt humör. Fånge av dagen var grymt bra, och ångrar inte alls att jag for på den! Har rysningar ännu av underbara sånger och av alla otroligt duktiga sångare!!

1 december

Dagen har varit ganska trög men på ett sätt ganska skön, fått äta tortillas, sett vaasas sport förlora en match, och nu just ser man på en väldigt spännande match mellan Reading mot Manchester united. 7 mål på 35minuter är underhållande.
Det är första december idag också, och jag har inte fått öppna någon julkalender för jag har inte köp någon. Men vi har ju fått snö på marken, vilket är mysigt, bort sett från minusgraderna..

RSS 2.0