02:51


tråkiga inlägg här hej

Vecka 43 böjar imorgon och inget speciellt kommer att hända. Bara att mamma och pappa drar iväg till södern på torsdag och tar inte med mig, vill så hårt fa med. Blir att vara ensam hemma på helgen då istället, det är nog helt skönt det också, får bestämma själv vad och när man gör saker och ting. Nu vörå, usch!
brist på bilder har jag också, morjens

bra lördag


väckning av hundarna
hockeymatch, sport-kookoo(saknat feelis som är i ishallen alltid)'
bastu & badtunna för mig själv, härligt

28102011

skola dagen är över och finska provet skrivet, nu lägger jag mig ner i soffan och kanske sover en stund. Skönt att vara hemma!

music, my life


Rock City - Love song
R.I.O. feat. U-Jean - Turn This Club Around
Akon - Keep up
LMFAO - Yes
DJ Antonie feat. Tom Dice - Sunlight
Cher Lloyd - Swagger Jagger
Skrillex - Voltage favorit
Taoi Cruz feat. Flo-rida - Hangover favorit
några låtar som spelas flitigt förtillfället iallafall.. finns ju många andra också men..

keep up

klockan är 01.55 och suprise suprise är man vaken ännu, nog är jag fan bra då man inte kan lägga sig itid.
Läst just lite på finskaprov som är imorgon och får se hur det går, hoppas på att det inte är så svårt, vill ha bra i de. Fast får ju skylla på mig själv om de kommer dåligt då jag inte ha läst något alls nästan...
Som tur är det helg imorgon och man slipper hem, behövs verkligen. Skall ta det lungt och försök la mig frisk! Men nu tar jag natten, 6h sömn behövs att man orkar med gymnastik och prov imorgon..

gåshud

diggar henne


01:03



när skall man lära sig att somna itid..aldrig?!

hata provperioder

rubriken säger allt
Sitter här med chips,dipp och saft i min säng och försöker lära mig engelska gramatiken som kan faktist bara släng sig i väggen eller något liknande...provet är imorgon och jag kommer ha underkänt, bra tack hej

helgens låt; danza kuduro!









Roadtrip till Lappland blev lika bra som väntat, bara jag och mamma, kan inte bli bättre! Fick hem ett par nya converse och en dynväst(tack pappas visakort) från lördagens shopping i Rovaniemi, blev att besöka släktingar på samma gång som är alltid lika trevligt. Nästa roadtrip till Lappland blir förhoppingsvis då jag själv har körkort, då får mamma sitta och sjunga Danza Kuduro hela långa vägen...

fredag - söndag

Drar iväg till Lappland imorgon med min mor, får se vart vi hamnar, Rovaniemi skall vi iallafall slippa till först!
Hoppas på en lugn roaptrip och att mamma orkar stiga upp imorgon efter hennes festande idag -.-

take me to a place without any problems


fråga

Anonym om 19102011:
när du opererade ditt knä, va hade du gjort då ? jag har också problem med mitt knä, knäskålen hoppar ur led men den hoppar alltid tillbaka men det tar så jävla sjuuuuukt! tack för ett svar :)
svar;
Nu skall du inte bli rädd eller något men jag had exakt samma sak, att knäskålen hoppa ur led men hoppa nog sen tillbaka..och jaa det tar jävla sjuukt, håller med dig! Men jag had haft de i nästan 5år före jag operera knäna första gången och det var pga att jag har för över rörliga leder och jag kan rör på min knäskåla för myki åt sidan och alla andra liknande ställe som armbågen, fingrarna osv...läkaren had aldrig sitt sådan överrörlighet förr sa han.
Vet ju int hur din knäskåla far ur led, eller i vilka situationer, men för mig var det i matcher då man skulle ta bort bollen eller om det kom en hård närkamp.. men det hände nog några gånger så att jag bara had all tyngd på ena benen så kuna knäskålan fara ur led om jag hade bene lite böjt...
Blev lite långt och råddigt, men jag hoppas du får reda vad du har i ditt knä och att inte du behöver opereras, det är absolut inte kul! Tips kan jag ge, trän upp dina framlår/baklår och ena muskeln på sidan nära knät, det fick jag som tips av läkaren aldra första gången men det fungerade inte för mig då jag är för överrörlig..

19102011


konvent, check...helt okej
Nu skall jag städa lite som mamma har tvingat mig att göra, är ju trotsallt dagsverk idag så måst förtjäna 10€
Höstlovet kom precis i rätt ögonblick och skall njuta av det tillsammans med mamma och göra en liten roadtrip till Lappland imorgon eller på fredag!

sunny sunday

finskauppsatsen har varit framför mig sedan 16:30 och har skrivit 8rader, der är inte ens en halv sida. Min finskabok ligger i skolväskan ännu och har inte blivit öppnad. I den skall jag ha läst 8kapitel tills imorgon, som tur har man sovmorgon men inte stiger man upp tidigare för att läsa en bok.
Nej nu skall jag skärpa mig och skriva lite om varför jag lyssnar på radio..intressant absolut!

vimeo

 

 

 


i just love to chill

Badtunnon är världens bästa ställe, det är bara så!
Men nu lägger jag mig ner i sängen min, som är näst bästa stället i världen! Skall njuta av fotboll under mitt liverpooltäcke och hoppas på att vi tar Manu idag! KOMIGEN LIVERPOOL!


01:40

varför fan skall man vara så pigg på kvällarna/nätterna?!

we♥it


off we go

Sitter i bussen mot Piispala nu just, och kommer att vara där i tre dagar. Tre dagar utan internet, blir nog stort plus åt mig om jag klarar det! Har ju telefon nog men får se om de fungerar alls där..
Är absolut inte alls taggad för att fara och har ingen lust att träna heller. Får väl bara hoppas på att det blir roligt iallafall... Hejhej

never again, please

usch vilken morgon, aldrig mer vill jag uppleva samma sak igen...
Lillkillen på bilden har varit hos oss igår och idag, söt som bara den är han ju !
Snart måst man välj börja packa igen och sen i vörå skall man packa allt för imorgon då man drar iväg till Piispala med skolan..

four

jobbig lördag, kan inte säga annat.

3 stycken favoriter nu just

tre låtar som spelas om och om igen.. finns ju dock många, många fler som spelas hela tiden i mina hörluror om och om igen men de här tre spelas flitigast förtillfället!


are you kidding with me!?

tröst åt en pizza på marcopolo för att trodde inte jag skulle ha fått dåliga nyheter från läkaren idag, men fick det iallafall!
helvete

känslan ...

...efter en ganska så jobbig träning! Snart är gamla jag tillbaka, snart..

to cool to be true


VSG!

Vörå vann skolfotboll, hur fans bra är inte det! Härligt!
Känns fittigt att inte själv få vara med men, får hoppas på att vi tar de nästa år också!

sometimes there is a special thing that makes you feel good


vecka 40

Måndag!
Jag börjar 12.10 och är redan uppe, händer inte ofta. Men helt skönt att inte behöva stressa upp sig.
Skulle ha börja bilskolan idag också men bestämde mig för att börja nästa månad först...jag är så jävla nervös för de, vet inte varför! Får se om man får något körkort överhuvudtaget, hehe!
favorit i repris, absolut! Får nog drömma bara om att äga en såndär nångång..

separate ways

Skönt med ett städat rum, städat klädskåp och nya sänglakan. Kan inte bli bättre. Sen ljus som gör rummet så mycket mysigare. Skall sätta på en film och äta lite glass som belöning! En skön söndag. ( fast VIFK förlora ett noll och spelar om bronset nästa gång! Och att SIF förlora också med ett noll men har ännu chans nästa vecka )

komigen sif

Iväg till Botnihallen igen, idag håller vi tummarna för Sundoms brudar som spelar kvalmatch!

pink is the new me? I don't think so

Första gången i mitt liv jag äger en rosa telefon! Den är inte riktigt min stil men jag gillar den ändå på något sätt,eller gör jag?! Hittar den lätt i väskan eller på något annat liknande ställe. Den får duga förtillfället iallafall, fick leidon på den förra så måsta köpa en ny. Billig och bra är den väl?! bara pappa fixar internet på den så blir jag glad(a)

fotbolls lördag

Till botniahallen för att se på fotboll!
sen håller man tummarna för att Liverpool skall vinna över Everton. YNWA!

RSS 2.0